7 stappen naar innerlijke rust & geluk

7 stappen naar geluk

0

  1. Zorg eerst voor jezelf..
    Het is niet egoïstisch om jezelf op de eerste plek te zetten. Het is liefde hebben voor jezelf, jij als persoon. Jezelf waarderen voor de persoon die jij bent, van jezelf houden, jezelf inspireren, voeden, gezond houden en ga zo maar door. Het betekend ook, dat je deze kennis en dit gevoel door kunt geven aan een ander. Zie jezelf als een kopje thee, wat zich in het kopje bevind is voor jezelf, wat overstroomt is voor de ander. Iemand die egoïstisch is, geef een half leeg glas door, iemand die van zichzelf houdt, geeft een half vol glas door.
  2. Blijf bij jezelf.
    Het is niet de bedoeling dat je van andermans problemen jouw probleem maakt. Mensen helpen mag immers, maar vergeet niet dat je genoeg hebt aan jezelf. Als je niet realiseert dat jij als persoon er toe doet, zul je anderen altijd ‘lastig’ vallen met jouw problemen of juist de problemen van anderen op je schouder nemen. Het is oké, om bij jezelf te blijven.
  3. Vertrouw jezelf
    Wij mensen zeggen vaak dat we mensen niet vertrouwen. Als iemand je verlaat, je niet erkent of complimenteert dan kan dit een negatieve invloed hebben op je gemoedstoestand. Het echte probleem in deze kwestie ligt niet bij de ander. Vaak ligt de oorzaak van dit ongenoegen in het gebrek aan zelfvertrouwen. Dit gevoel ligt niet bij de ander, het ligt in jezelf. Vertrouw op jouw kwaliteiten, vertrouw op jouw intuïtie, vertrouw dat jij de juiste keuzes maakt.. Vertrouw jezelf.
  4. Stel je grenzen
    Als jij je grenzen niet duidelijk aangeeft bij een ander, zal deze persoon over je grenzen heen gaan. Het is oké om ‘nee’ te zeggen. Je wordt behandeld zoals jij jezelf laat behandelen, dus stel je grenzen. Bewaak deze.
  5. Respecteer de ander, door de waarheid te vertellen
    Je kunt je weleens schamen voor wie je bent of wat je voelt. Leer de mens om mens te zijn en respecteer de ander genoeg om de waarheid te vertellen.
  6. Stel het feit, maak het positief
    Vaak kan een gedachte ervoor zorgen dat je jezelf of de situatie naar beneden haalt. Laat ik dit verduidelijken met een klein voorbeeld:
    De gedachte: Ik ben een alleenstaande moeder, dus ik kan niet……..
    Deze gedachte helpt je niet. Laten we het feit benoemen en er iets positiefs van maken.
    Feit: Ik ben een alleenstaande moeder, die niet het gemak heeft van een partner.
    Positieve gedachte: Ik ben een alleenstaande moeder, die met liefde en trots alles doet en geluk ervaart.
  7. Als iets niet goed voelt, wegwezen!
    We hebben vaak een onderbuik gevoel, een intuïtie die ons waarschuwt. Dit kan voor personen zijn of in situaties. Als jouw onderbuik gevoel zegt dat iets niet goed is: Vertrouw jezelf en wegwezen!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *